I perioden 21. oktober til 26. oktober oppdaterer BankID Norge sine systemer
BankID ønsker å oppdatere sine tjenester og har med valgt å bytte driftsleverandør. Alle nettsteder og banker som krever BankID innlogging blir direkte påvirket av denne endringen.
Du kan i denne perioden oppleve at din BankID er utilgjengelig eller ustabil, både ved innlogging og signering.
Hva skjer i perioden?
Du vil ikke ha mulighet til å bestille ny BankID, dette gjelder for nye og eksisterende kunder. Det vil heller ikke være mulig å endre passord eller gjøre endringer på din BankID profil i hele perioden.
I hele perioden mellom 21. oktober og 26. oktober vil det ikke være mulig å aktivere/reaktivere BankID, dette gjelder også for BankID på mobil.
Fra og med torsdag 21. oktober i tidsperioden kl. 00:01 til kl. 08:00 vil BankID være nede, dette gjelder også for BankID på mobil. I perioden frem til lørdag 24. oktober vil innlogging være tilgengelig, men noe ustabilt. BankID på mobil skal være oppdatert og fungere som normalt.