Klar for lansering av skalerbar, rimelig forbrukerbank etter rask og vellykket testperiode

Fredag, mars 31, 2017

MyBank (OTC: MYBANK) har denne uken lansert sine nettbaserte banktjenester etter en rask og vellykket testperiode av bankens kjernesystemer. Dette markerer begynnelsen av kommersiell drift for den nylig etablerte banken i det voksende norske forbrukslånsmarkedet.

Vi er glade for å se at team, infrastruktur og markedet er klar for den verdiutviklende fasen av prosjektet. Vi ønsker å tilby alle banktjenester den typiske kunden trenger til konkurransedyktige betingelser over tid, sier CEO Christen Fredriksen i MyBank.

Bankens ambisjon er å skalere opp kundebasen og å tilby boliglån når forholdet mellom risiko og avkastning er attraktivt. Et fokusert produktutvalg, distribusjon utelukkende gjennom agenter, samt en velprøvd og moderne IT-infrastruktur sikrer lave faste kostnader. Dette gir en konkurransedyktig og fleksibel forretningsmodell som kan skaleres.

MyBank tok imot de første kundeinnskuddene i midten av mars, bare fire måneder etter kontraktsinngåelse med leverandøren av vår IT-løsning (SDC), mens de første lånene kom fra agenten Telefinans kort tid etter.

Dagens lansering følger en periode med vellykkede piloter utført av vårt kompetente og erfarne team. Oppstart av virksomheten har gått etter planen, med alle kjernebanksystemer rullet ut i mars. Vi ser frem til å tilby kunder vårt konsept «Helt. Enkelt. Bank», sier Fredriksen.

Banken fokuserer på solid styring av kredittrisiko og særlig på dokumentasjon av kunders gjeldsbetjeningsevne. Således samsvarer MyBank´s produkttilbud godt med Finanstilsynets retningslinjer for bankers behandling av forbrukslån.

For mer informasjon:

CEO: Christen Fredriksen

Email: christen.fredriksen [at] mybank.no

Mobil: +47 48 04 86 66