Det er enkelt å opprette en sparekonto i mybank. Du fyller ut søknadsskjemaet og signerer med BankID, som sørger for at vi kan gi deg en rask behandling når du åpner sparekontoen. Deretter sender vi deg ditt eget kontonummer, slik at du kan komme i gang med sparingen.
Det er like lett å bruke sparekontoen. Du kan enkelt bruke nettbanken til å sjekke saldoen og disponere pengene dine. Ikke minst kan du bruke sparekontoen som lønnskonto, regningskonto eller annen konto.
Her har vi samlet spørsmål og svar som mange av våre kunder lurer på.
Du kan opprette sparekonto i MyBank ved å fylle ut skjema som du finner her på vår nettside. Vi sender deg en melding med link til signaturrommet i løpet av 24 timer. Når du har signert dokumentene er kontoen åpnet, og du kan overføre penger fra din eksisterende bank. I MyBank får du ditt eget kontonummer, slik at du ikke trenger å bruke KID for å overføre pengene.
mybank er i dag ikke direkte tilknyttet det internasjonale betalingssystemet SWIFT, og du kan derfor ikke overføre pengene direkte til din konto. For likevel å kunne hjelpe kunder som trenger å få penger inn fra utlandet har vi utarbeidet følgende løsning: Overfør pengene til mybank sin valutaoverføringskonto med IBAN-kontonummer NO60 1503 8913 589 og SWIFT-BIC DNBANOKKXXX, og merk betalingen med ditt mybank kontonummer. Når pengene kommer til overføringskontoen flytter vi dem til din MyBank-konto innen 24 timer. På denne måten kan vi tilby tjenesten på en enkel måte, uten at det skaper store kostnader.
Det skjer av og til at BankID har driftsproblemer eller er utstabilt. Hvis du ikke kommer inn på vår nettbank, prøv gjerne å logge inn et annet sted med samme BankID – for eksempel brukskontoen din i en annen bank. Du kan også sjekke driftsstatus for BankID på www.bankid.no (der hvor det står «Status» øverst i venstre hjørne). Dersom problemet bare oppstår hos oss kan du ta kontakt med vår kundeservice.